lelaki mengejek wanita

lelaki mengejek wanita

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

10 Responses to lelaki mengejek wanita

  1. Kak Long berkata:

    Salam pakcikli00,
    Sebenarnya sebelum ini pernah berkunjung, tetapi tidak pula meninggalkan jejak.

    Beberapa kali membaca blog ini, saya menyedari pakcikli00 bukan calang-calang orang kerana apa yang ditulis bukan sekadar kata tetapi punya maksud yang amat mendalam. Pada pendapat saya, blog pakcikli00 ini memang memerlukan seseorang pembaca menggali maksud tersirat dan tersurat dalam madah seloka yang pakcikli00 kemukakan itu. Bagi saya yang memang cetek ilmu dan pengalaman ini, tentunya perlu memikir dan mentafsir dengan teliti sebelum dapat mengerti dan memahami. Semoga pakcikli00 sudi maafkan saya jika ada tafsiran nanti kurang tepat dan tersasar daripada landasan yang pakcikli00 sediakan.

    Terima kasih.

  2. sesamaislam berkata:

    Salam Pakcikli00…

    Maaf ye, gambonya dah hilang yang banyak hanya gambo pakcikli00 ngan puan Siti je. ‘INI TIDAK ADIL’. Jadi saya perturunkan sepatah dua ayat bagi melepaskan marah!!!

    Lelaki mengejek wanita binjai
    sekadar boleh belai membelai

    Boleh jadi ke ayat tu Pakcikli00???

  3. pakcikli00 berkata:

    Kak Long Cikgu yang dihormati,

    Arwah bapa saya berpesan padi itu kian berisi kian menunduk. Bagaimanana cetiknya sekali pengetahuan guru, kerana mereka dipuja dan dipuji oleh beribu murid setiap hari askhirnya mereka menjadi manusia yang paling istimewa, ganjaran orang yang memberi ilmu itu tak terhitung nilainya hanya Allah sahaja yang maha lebih mengetahi. Bahasa yang saya gunakan di halaman inisememangnya gayat, bila dicapur tambah dagan pujian cikgu saya bertambah gayat, janganlah buat saya macam itu cikgu, kesihanilah saya.
    Maafkan saya cikgu kerana pemilihan kata kata di halaman ini saya gubah kerana menurut motifnya. Saya akan menggunakan bahasa kata merdu ketika melewati halaman blog cikgu.

    Akhir kalam terima kaseh dan salam kehangatan, saya sangat terharu dengan kehadiran cikgu kesini.

  4. pakcikli00 berkata:

    Saudara sesamaIslam yang dikasehi dan disayangi Asalamualaikum !

    Pakcik menyusun jari memohon beribu ribu ampun kepadamu kerana selama hari ni pakcik tidak tahu yang patah tumbuh hilang berganti, itulah rupanya yang tua jangan disangka bapak dan yang kecil jangan disangka anak. Maksudnya kamu dah tualah ya dan pakcik pula dah muda, bukan begitu. Pakcik tak sabar menunggu kepulangan Manohara . Tapi macamana dia tu dalam edah ke atau belum bercerai ?. Letak gambarnya satu dekat sini syok juga, Pakcik selalu bagi komentar dihalaman kamu tak apa ke, kamu tak marah. Pakcik malas komen budak N tu, dulu pakcik hampir jadi tahanan operasi lalang, ini badan pun gatal lagi kena air semalam tst sudah lah. Lama tak datang aku ingat dah merajuk kerana pakcik selalu kacau kamu.

    boleh tu bolehlah tapi yang lebih tepat lagi,

    lelaki mengejek wanita binjai
    kerana takut dengan belalai

    kamu ada makan buah binjai, kadangkala masam dan eromanya lain macam.

    Terima kaseh dan salam hangat yang membara, wasallam.

  5. Siti Fatimah Ahmad berkata:

    Assalaamu’alaikum Pakcikli00…

    Hmmm…ejek mengejek antara lelaki dan perempuan, punya makna yang tersendiri. Sejak kecil (sekolah rendah), saya menyedari budak lelaki memang suka mengejek budak perempuan…entah apa-apa yang diejeknya…Bila dewasa… nampaknya ejekan itu semakin menyerlah dan …. mengasyikkan…. (kata seorang teman..bercampur gatal dan miang)..betul ke pakcikli00.

    Lelaki mengejek wanita kepayang
    jikalau tidak diberi sayang

    Boleh ke tak ayat tu…pakcikli00 (sekadar meminjam ayat….sesamaislam… Macam mana ni pakcikli00, sesamaislam dah komplen…banyak sangat ke gambar saya kat sini…he..he..macam mana nak kurangkan ya… Salam mesra selalu. Infonya semakin menyerlah kebijaksanaan mencapai idea yang tak tercapai akalku.

  6. pakcikli00 berkata:

    WAlaikumusalam cikgu,

    lelaki mengejek wanita kepayang
    jika tidak diberi sayang

    wanita mengejek lelaki miang
    jika sudah terlebih sayang

    sesamaislam cemburulah tu, nanti saya beritahu dia cemburu tu tempat pintu syaitan masuk, sepatutnya cuma ada banyak pada kaum wanita. Sepatutnya mengejik itu ketika kanak kanak, bila dah dewasa disebut sindiran, tetapi bila bahasa digunakan itu macam orang kurang akal (kanak kanak) saya sebut ejekan. Bila cikgu sebut perkataan kepayang, gatal dan miang saya rasa tersindir pulak, susah seniman ini sensitif perasaannya. Saya yakin itu bukan maksud cikgu.akhirnya kalam.

    jikalau ada sumur diladang
    boleh saya menumpang mandi
    kalau ada umur nan panjang
    kita akan berjumpa lagi

    wasallam

    .

  7. Ahmad Nizam berkata:

    Salaaam. Hehe memang ada kelas. alhamdulillah, tetapi bagaimana pula wanita mengejek lelaki yer?? ke dah ada pada posting lama? Maaf la, ambe just tinjau2 kat depan ni je dulu

    baarokallahu lakum 🙂

    p/s: Macho Man yang tak tahan tu huhu. Nanti ambe pakai icon Undertaker laa keh3

  8. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusallam,

    Anakanda Ahmad Nizam, Kamu peminat manchoman ke ?. Kamu kasaf kot, itu sebab pakcik berhati hati dengan pandangan orang orang mukmin kerana mereka ada makrifat. Kalau diturutkan nafsu pakcik lupuskan saja komentar kamu, bikin pecah rahsia pakcik sahaja, tapi orang mukmin kena jujur supaya tidak terhijab. Hijab adalah seksaan Allah swt maha dahsyat, lebih hebat dari api neraka.Sebenarnya Nizam sebelum ada zikir nafas perlu ada zikir rohani dan nurani, Zikir nafas menghubungi rohani dan nurani. Tapi benda ini jika tak rasa tak tahu, ucapan orang yang tak mengalami pekara ini adalah dusta dan tak baik di perkatakan rahsianya dikhalayak umum. Terima kaseh Nizam pakcik menggalu galukan kehadiranmu kesini, jumpa lagi wasallam.

  9. Ahmad Nizam berkata:

    Salaam pokcik. Ambe dulu banyak dalami tasawwuf jugak alhamdulillah, tau la jugak serba sedikit dan faham. Ambe dulu pun biasa berdialog yang bukan2 (mengaku diri sndr hehe). Cuma ada kalanya kita sendiri yang TERLANJUR , kerana sebaik2 perkara adalah pertengahan, dan alam ghaib jgn cuba ditembusi banyak2 sangat. Mudah2an Allah mengampuni segala keterlanjuran kita, yang penting niat ikhlas, amiin 🙂

  10. casfer berkata:

    wanita….racun cinta.’?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s