adab dan doa mengurut isteri

adab dan doa mengurut isteri

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

27 Responses to adab dan doa mengurut isteri

  1. nuriman berkata:

    Assalamualaikum….satu tips yg bagus..salam ramadhan kareem utk tuan empunya blog dan semua..

  2. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusalam

    Alhamdulillah akhirnya tiba jua yang dinantikan Puan Nuriman untuk mengucap selamat dan memberi kesyafaatan agar memperolehi rahmat dan keberkata berpuasa di bulan Ramadan. Terima kaseh dan salam hormat.

  3. Tie berkata:

    Urut isteri ?

    Hi hi…biasanya kalau suami urut, isteri kena bagi upah, hehe…. redha je laa…

  4. iskandaribrahim berkata:

    Assalamualaikum..
    byk ilmu rumah tangga ni..
    tp saya masih bujang..kawen nnt bleh amal ni..hehe..
    selamat menyambut bulan ramadhan..

  5. pakcikli00 berkata:

    Asalamualaikum

    Anakanda tie

    Terima kaseh kerana sudi mengunjung halaman blog pak cik, kawan Kak Long ke ?. Puas cari blog anak tak jumpa, blogspot kot. Adatlah tie orang bersuami isteri, kata orang

    Pisang sesikat gulai sebelangga
    angkat mengangkat nikmatnya bersama.

    Doa menguruti isteri dengan urut menguruti berbeza tie, jangan silap guna nanti demam.

    Terima kaseh salam hormat dan jumpa lagi.

  6. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusalam anakanda Iskandar,

    Pakcik juga mengucapkan selamat berbuka. Kata orang sediakan payung sebelum hujan, tapi pak cik tenguk dah pandai menyusun kerusi meja, sikit lagi tu pandailah pula menyusun rumahtanggan, laman ini pun psakcik gubah khusus untuk pusaka anak bangsa supaya gagah perkasa dan merasai kenikmatannya yang tak terhingga. Pakcik acah aje.

    Terima kaseh salam hormat dan jumpa lagi.

  7. sesamaislam berkata:

    assalamualaikum…

    Tuan rumah ada baik ka? Ramai tetamu datang berkunjung…raya nanti kalu buat rumah terbuka jangan lupa jemput anakanda.

    suami picit isteri merasa
    baru ada tindak balas mesra

    minta laluan Pakcikli00…

    http://sesamaislam.wordpress.com

  8. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusallam

    Alhamdulillah baik adanya berkat doa sekelian anak anda. Kedatangannya berganda ganda berkat jalan melalui tanah kampong halaman anakanda. Sabar dulu anakanda baru dua tiga hari berpuasa dah nak raya. Kita selesaikan dulu pilihanraya.Nak tompang lalu, lalulah anakanda semahunya, buatlah macam lebuhraya. Tapi apa cerita dah berapa lama blog anakanda blog wordpress yang terhebat di atas sana. Jangan jangan Global pun anakanda yang punya, pasal kaedahnya tak jauh berbeza, salah ke pakcik bertanya.

    Suami picit isteri merasa
    kalau menjerit tanda berbisa.

    terima kaseh salam hormat.

  9. Siti Fatimah Ahmad berkata:

    Assalaamu’alaikum..

    Datang berziarah berturut-turut
    Jangan lupa dengan salamnya
    Suami urut isteripun urut
    Sama-sama dapat upahnya

    (boleh ke pantun ni Pakcikli000..he..he, bestnya kalau kena urut ni..)

    Papan bernama kayu jati
    Dibuat perangkap rama-rama
    Suami isteri kalau mengerti
    Susah senang wajib bersama

    Kuah cair kurang santan
    Ayam dikari ikan disalai
    Demam air bukannya bentan
    Manja isteri minta dibelai

    Saudara sesamaIslam…ada juga ke laman saudara, sekadar membaca sahaja..untuk tinggal jejak..tunggu ada yang sesuai dulu ya…senang mengenali saudara. Blog anda memang hebat dan mengkagumkan.

    Salam mesra buat Pakcikli00 dan saudara sesamaIslam.

  10. sesamaislam berkata:

    Assalaamu’alaikum..

    Anyam ketupat sambil bersimpuh
    Masak rendang dalam kuali
    Bubar DUN Kedah dah heboh
    Berayalah kita sambil mengundi

    Buah mempelam masak dipokok
    Beli belacan naik basikal
    La ni Malaysia dah makin teruk
    Dek kerana pemimpin yang tak berakal

    Puan Siti bijak bistari
    Salamnya disambut dengan senang hati

    salam mesra selalu dari saya untuk pengunjung blog ayahanda ni.

  11. pakcikli00 berkata:

    Waaaikumusallam Cikgu Server Not Found

    Suami urut isteri di urut
    sama sama dapat upahnya
    bagai minum air laut
    terasa dahaga menjadi jadi

    Suami isteri jika mengerti
    susah senang bersama sama
    suami isteri jika sehati
    tidaklah padi berusang hampa

    demam air bukannya bentan
    manja isteri untuk dibelai
    kadang demam bercampur dendam
    untuk belayar ke samudera

    sesamaislam politikus
    cikgu usah campur
    badan mangkin kurus
    kerana malas sahur

    Terima kaseh salam hormat

  12. Siti Fatimah Ahmad berkata:

    Assalaamu’alaikum

    He..he..he…luculah pantun Pakcikli00 ni..Lintang pukang pulak rima-rimanya…ni mesti tak larat nak fikir sebab lapar dan dahaga. Main rencam je…hmm…hmm.. Server not found mungkin disebabkan talian tak elok kot. Okey je saya kat situ..

    SesamaIslam tu politikus
    jadi saya tak boleh campur ya
    Badan semakin kurus
    Rindu nak balik berhari raya

    Wahai Pakcikli00 yang dirindu
    Pakai olehmu pantun Melayu
    Di dalamnya mengandung ilmu
    manfaatnya besar untuk bekalmu…

    (boleh tak pantun tu pakcikli00…he..he..)
    Salam hormat dan salam Ramadhan.

  13. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusallam anakanda sesama islam.

    Bubar DUN Kedah sudah hebuh
    berayalah kita sambil mengundi
    sesamaislamlah yang berpeluh
    kena menulis setiap hari

    La ni Malaysia semankin teruk
    banyak pemimpin tiada berakal
    kalaulah jadi macam beruk
    kena panjat kehujung kepangkal

    Kalau suka Puan Siti
    kenapa pantun tidak diberi
    jika sekadar berani memuji
    itu sebab selalu tak jadi

    Segalanya sekadar sendaloka harap maaf.

    terima kaseh salam hormat.

  14. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusallam

    bayangkanlah, dahlah letih berpuasa, menaip satu jari, mata dah penat menatap komputer, bila kirim komen yang dah taip panjang panjang terus lesap, pada siapa nak mengadu, jikalau tidak pada cikgu, kalau pada sesama islam pasti dia tak layan kerana sibuk pilihanrayanya.Sebenarnya dia suka pilihanraya daripada hari raya.

    Badan kian kurus
    rindu hendak raya
    bagai menongkak arus
    godaan di bulan puasa

    pantun puisi warisan melayu
    kandungan sarat dengan ilmu
    seluar songkok baju dah baru
    dihari raya ku sebut namamu

    terima kaseh salam hormat.

  15. khairi online berkata:

    assalamualaikum..

    sakit pedih d ulu hati
    mungkin gastrik d siang hari
    ku pilih pilih calon isteri
    kalau lah dapat mengubat hati

    jawab pantun ni tau

    tanjung tasik airnya jernih
    boleh mandi manda sekali
    adakah penting soal berkasih?
    boleh bawa sampai mati?

    sekian

  16. sesamaislam berkata:

    Assalaamu’alaikum…

    Amboi pakcikli00 sampainya hati mu…dok cover Puan Siti sampai kata saya suka pilihanraya daripada hari raya. Tapi tak pe, ayat tu mampu membuat saya tergelak.

    Yang ini ditujukan khas untuk Khairi..jika tak menjadi Pakcikli00 & Puan Siti tolong cover ye.

    Tuai padi antara masak
    Esok jangan rindu-rinduan
    pilihlah kekasih yang beraklak
    Moga keduanya diberkati Tuhan

    Salam ceria selalu untuk tetamu DUKUN ASMARA.

  17. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusalam warahmatullahi wabarahkatuh.
    Wasolatu wasaalm waala alihi wasah bihi arejamain ammabakdu,

    Kalau lelaki telah beristeri
    baru terubat hati yang sunyi
    serta menurut sunahnya nabi
    serta bersedekah setiap hari

    Kalau tak tahu soal berkaseh
    susahlah tuan ketika mati
    kaseh sayang sifat illahi
    sifat yang wajib makhluk alasmi

    Sifat tuhan Rahman dan Rahim
    mencipta makhlok zahir batin
    saling melenkapi antara lain
    memusat kepada Rabul Alamin

    Kawin untuk memadu cinta
    dengan sifat kaseh sayangnya
    mengesa tuhan yang maha Esa
    yang mencipta alam semesta

    Terima kaseh salam hormat

  18. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusallam

    Anakanda janganlah sombong sangat, kalau sebuk sekalipun datanglah sekali sekala ke halaman Puan Siti Fatimah Ahmad unyuk berpantun dan bermadah seloka disana. Puan Siti selalu terasa, haruskah aku yang mula dulu, dia hanya membisuuuuui, la la, la la, la la la la la laaaaaaaaaa,
    Hari Raya ni kerja orang perempuan, sekadar menanti, menanti tetamu, Pilihanraya ni kerja orang lelaki menyerang dan berjuang, anakanda suka kerja orang lelaki ke perempuan ?. Pantun tu tunggu pewira tu jawab. Ohya dihalaman Puan Siti banyak awek Indonesia !

    Terima kaseh salam hormat.

  19. Assalamu’alaikum,
    Terima kasih sudah berbagi tips yang bagus Pakcikli00.
    (Dewi Yana)

  20. oRiDo™ berkata:

    blog yang menarik…
    memiliki karakter tersendiri..

    makasih untuk tips nya..

  21. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusallam

    Puan Dewi Yana, sesungguhnya pakcik terlalu mengkagumi keperibadianmu, lantas pakcik terlalu terpikat dan menyanjungimu. Pakcikj mengerti daripada lebih 4000 kunjungan kunjungan hanya beberapa persen sahaja yang sudi mampir mencemar diri ke halaman yang tak seumpamanya ini. Pakcik ni usianya saja tua tapi usia blog dan hatinya terlalu muda. Usia blog pakcik baru kurang lebih dua bulan. Lantaran itu pakcik harus menghormati orang seperti kamu, ustazah Fatimah dan sesamaislam dalam pekara blog memblogi. Kadangkala pakcik terpaksa bermain dihalaman Ustazah Siti Fatimah Ahmad, kerana tidak bisa menanggung malu bermanin dihalaman sendiri. Tapi pakcik ngak bisa bermain di halaman Puan Dewi Yana kerana bicaranya agak terlalu serius, lagi pun pakcik tak bisa dengan Mas Jokonya, nanti dia cemburuan. Ohya sampai kan Asalamualikum pakcik kepada Mas Jokonya, maksud pakcik suaminya Puan Dewi Yana.Pakcik mau ngombrol cerita ugama pun di halaman blognya ini ngak ada ilmu, tantaran itu pakcik hanya bicara tentang kesihatan zahir dan batin tradisionil.Kerana pakcik pun mahu turut serta menyumbangkan sedikit pengetahuan kepada anak bangsa kita.
    Baiklah anakanda Dewi Yana nanti kita ketemu lagi;

    kalau ada sumur di ladang
    bisa pakcik menumpang mandi
    kala ada umur nan panjang
    bisa kita ketemu lagi

    terima kaseh salam hormat.

  22. pakcikli00 berkata:

    Asalamualaikum

    Terima kaseh, terima kaseh, terima kaseh kerana kunjungannya. Waduh waduh Pakcik tidak menyangka sekali kehadiran Mas oRIDo kehalaman yang tak sepertinya ini, lantaran apatah lagi memuji muji, maluk aku dibuatnya seh. Kalu mau dibandingkan saya dengan Mas oRIDo dari segi namanya, blognya, bicara ilmunya bagaikan perbezaan diantara langit dengan bumi. Saya begitu menyenangi sekali kehadiran mas oRIDo kesini. Ohya blognya Mas oRIDo telah saya langani dan dimasuk kedalam blogrool tanpa pamit terlebih dahulu maaf ya. samoga beroleh keijinan, kerana banyak pekara yang harus pelajari dari Mas oRIDo, pemisi ya,

    Terima kaseh salam hormat.

    • oRiDo™ berkata:

      wa’alaikum salam warahmatullahi wabarakatuh..
      terimakasih juga Pakcik, ternyata saya ada fans juga dari negara tetangga..
      hehehe…
      Pakcik ini terlalu berlebihan, kita sama2 masih belajar..
      saya juga masih dan sedang dan selalu belajar kok..
      setiap orang punya kelebihan dan kekurangan, yang terpenting bagaimana berbagi apa yang di miliki..
      😉

      mari sama2 belajar dan beramal..

  23. Akulah ni berkata:

    Salam..menarik tu..urut isteri..mmg sesekali bdn kite perlukan urutan..lbh2 lg dr suami tercinta..blh menambah eratkan hubungan suami-isteri..tp selalunye bkn setakat mengurut je…..( faham2 sendirilah) tp yg pasti sang isteri puas…

  24. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusallam

    Pertamanya rerima kaseh kerana sudi memberikan komentar, maklumlah laman blog pakcik yang irotik sangat malu untuk dikunjungi apatah lagi untok mampir.
    Urut yang wajib untok memberi nafkah batin itu disebut urut menguruti, urut isteri bermaksud suami mengurut tubuh badan untuk merawati nkecederaan atau keletihan selepas berantakan atau disebut berantam. Kalau pandai melayani isteri dengan urutan apa saja yang belum diminta sudah diberi, maka bteknik menguruti perlu dipelajari, insaalah pakcik titipkan di halaman ini nanti.

    terimas kaseh salam hormat.

  25. pakcikli00 berkata:

    Asalamuaikum

    Mas oRIDo Alhamdulillah,

    Bukannya berlebihan Mas, kita ni semuanya dirahmati tuhan dan Allah itu meliputi. Memuji Mas bermakna memuji tuhan sifat tuhan yang maha Esa yang mencita makhlokNya, tuhan perlu dipuji supaya meliputi rahmatnya.

    Terimas kaseh dan salam hormat.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s