Kenapa Waheeda pakai purdah ?

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Kenapa Waheeda pakai purdah ?

  1. ejah berkata:

    Salam’alaik..saudara menulis ikut nafsu..tak gune ilmu sama seperti memperlihatkan kebodohan n kecetekan ilmu agama yg saudara miliki..

  2. ude berkata:

    apa mksud kamu mengada2 ya?
    Islam tak menolak mereka yg memakai purdah.. kerana memakai purdah hukumnya harus…
    tidak ada kaitan halal haramnya…
    sikap kamu seperti orang yang stereotaip.. jumpa dgn seorang berpurdah yg ‘berbau’ terus je mengecop org lain juga begitu..
    jgn berfikiran entenglah…
    hak individu utk pakai purdah ni.. jgn diperkecil2kan.. jgn dihina..
    biarlah mereka nak pakai atas sebab apa sekalipun.. yang pasti tidak menyusahkan orang lain.. tidak memudaratkan orang lain…
    berdosa mengaibkan n memfitnah orang lain… baik minta ampun pada empunya diri…

    hairan dengan manusia zaman sekarang….
    kenapa tak dikeji mereka yg berpakaian menjolok mata.. tersembul sana sini?
    tetapi dikeji mereka yg mahu menjaga memelihara diri..?

    ingatlah.. kita akan dipertanggungjawabkan ke atas semua perkara yang kita lakukan biarpun ia sekecil zarah…

    tanda hari kiamat benar2 semakin hampir… fitnah berleluasa… yg haram dihalalkan.. yag halal diharamkan..

    peringatan bersama.. wallahua’lam…

  3. pakcikli00 berkata:

    Asalamualaikum

    Kamu ni pun bukan baik sangat, kalau baik mesti buat komentar didahului dengan salam. Kemudian kamu ni sakit jiwa. Intri di atas saya cuma tanya kenapa waheeda pakai purdah ?, yang menimbulkan pelbagai persoalan seperti yang saya bariskan, ada persoalan yang buruk dan ada persoalan yang baik. Jika yang baik alhamdulillah, jika tak baik semoga memberi kesedaran. Yang kamu meracau tak tentu arah apasal, bahasa kamu busuk dan hangit. Persoalan ni timbul pasal macam drama, hari ini terpekik terlolong hebuh kehulu kehilir, esuk jumpa berasmara, orang cakap tak mengaku, lusa kawin, tulat pakai purdah. Memang perbuatan seumpama ini tidak menyusahkan orang lain, tapi boleh melukakan lagi hati orang yang kehilangan lakinya.Dan orang lain yang melihatnya boleh menyampah. Dan kamu yang meracau tak tentu arah pasal kiamat, dosa, fitnah ni apasal. Pakai otak sikit baca intri diatas baik baik baru buat komentar. Kalau tak tau ugama layari weblog saya jalan akhirat. leceh betul.

  4. Mujaheedah Al-Jameelah berkata:

    assallamualaikum “pakcik”, mungkin benar apa yg “ude” tu nasihatkan. kita tak perlu persoalkan kenapa waheeda pakai purdah. sbb soalan tu bg sy akan membawa pembaca blog “pakcik” mengumpat atau buat sangkaan sendiri. sy sendiri berniqab terasa hati dgn sangkaan yg bermain difikiran “org-org” ini..mmg benar dia bermula bkawan dan bercinta. tp sy rasa tak benar jika kita menyalahkan sebelah pihak shj..inilah yg dipanggil ujian Allah swt. bg sy, sy suka ambil pendekatan memahami kedua belah pihak. tp siapa kita?? kita ni org luar yg mereka2 pn tak knal. sekurang-kurangnya mrk bernikah. tidak bsekedudukan. bahkan bekas isteri ustadz pun dh bernikah baru. bahkan muda lebih dr usia beliau. knp takde siapa yg mengatakan hal ni..sbb tu kita klu bersimpati dgn org pn berpada-pada. org lain tak melebih-lebih, takut kita yg thegeh-hegeh busybody kan hal org. kan x bagus tu. pasal dosa..pahala..itu tanggungjawab kita bsama menegur. jgnla jadi mcm hidup memandang kelangit. tak pernah nk pandang ke tanah. bila kita mengeluarkan sesuatu isu, ingat..kita juga kena bertanggungjawab dikritik..apatah lagi ditegur yg tidak keterlaluan bg sy. sy harap “pakcik” keluarkan isu yg mbina. kalau ada persoalan tu…kaji dulu soalan tu blh mbawa kemudaratan x. sbb soalan2 ni menyinggung perasaan wanita2 muslimah bniqab juga. wallahualam. salam’alaik..

  5. pakcikli00 berkata:

    Waalaikumusalam

    Terima kaseh Mujaheedah Al Jameelah, Intri ini dibuat adalah ekoran daripada publisiti waheeda sebagai seorang artis yang kononnya artis itu kepunyaan masyarakat. jika Waheeda bukan seorang artis mungkin beliau tidak mendapat publisiti yang meluas mengenai gerakgeri dan tingkahlakunya dari masyarakat. Jika diperhatikan bahasa kamu pun terlalu emosional lebih teruk dari bahasa pakcik dalam intri diatas. Melihat kepada komentar yang kamu tulis orang dapat melihat apa yang kamu muntahkan dari hati perutmu dan apakah penyakit yang sedang kamu alami. Apakah komentar yang kamu tulis itu membina atau cukup sopan. Pada pandangan pakcik bahasa kamu terlalu kurang hajar.

    Terima kaseh wasalam.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s