kalah UMNO orang Parit – nizar news

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to kalah UMNO orang Parit – nizar news

  1. sylarius berkata:

    Teman lebih suka kalau siape-siape yang merintah negeri Perak ni jenis mengutamakan rakyat. Perak pada aseinye adalah negeri yang kaye dengan hasil buminye. Bijih timoh, getah, sawit dan macam-macam lagi le. Anak-anak dare deme pun lawo-lawo belake.
    Semasa diambil alih oleh Ramli Ngah Talib, negeri udoh tak berape nak maju lagi. Paseinye harga bijih udoh jadi muroh. Tapi Perak masih boleh bertahan kerane pade mase itu kerajaan negeri cube mengubah menjadi negeri industri macam kat Selangor tu.
    Bile udoh bertukor dengan Tajol Rosli ni, teman nengok satu hapah projek yang bermanfaat yang dibuatnye. Lagi banyak kilang yang tutop ade le.
    Tak pasei-pasei orang-orang mude macam teman ni kena merantau pegi negeri lain disebabkan negeri disebabkan tokei-tokei kilang negeri teman tak mampu nak bayor gaji teman bulan-bulan, ate nok bayor macam mana kalo barang udoh tak laku.
    Daripada deme ni dok gaduh berebut kuase, ada baiknye deme nie memikiorkan nasib golongan pekerja macam teman ni. Orang-orang mude udoh ramei yang blah dari negeri. Jage-jage le.

  2. pakcikli00 berkata:

    Asalamualaikum

    Kamu ni yeop tergolong kepada orang yang berhijrah ke atau orang yang lari daripada perjuangan. Dema beno beno menghina orang Parit yeop, di buat dema jambatan sempit dekat Parit hanya boleh lalu besika aje yeop, itu pun penyokong dema bangga beno. Pekan Parit dah le sempit, bila Hari Raya jemnya lebih hebat dari kuala Lumpur, “menyampah I” keluh minah Parit. Minah Parit yang pulang dari perantauan tiba di pekan Parik belagak yeop, cakap orang putih ” I leto cari you”, tapi cuma seorang berdua aje macam itu yeop, yang mangkah pakatan eluk pakatnya yeop. Pakcik lama dah tak ke Parit.

    Terima kaseh salam hormat.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s