bila wanita berasmara

bila wanita berasmara

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to bila wanita berasmara

  1. Abdul Malik Azir berkata:

    Pak Cik Lioo yang budiman,

    Membaca kesepuluh points di atas, mendekatkan dugaan saya jika pak Cik adalah (mungkin) seorang ahli kejiwaan (psycholog).

    Dalam hidup ini mata dan hati saya masih terhijab dalam memahami seluk-beluk seorang wanita. Seorang wanita dalam pandangan saya tidak lebih dari seorang ibu yang penuh bhakti, pengabdian dan kasih-sayang.

    Orang bijak berkata;
    Mengapa wanita diciptakan dari tulang rusuk Adam. Alasannya karena existensi seorang wanita dikodratkan menjadi mitra (teman sejati) bagi kaum lelaki dalam menjelajahi kehidupan yang fana ini.

    Dia (wanita) tidak diciptakan dari tulang kepala untuk dijunjung
    Dan tidak juga dari tulang kaki untuk diinjak dan dihinakan.
    Namun dari tulang iga agar selalu dekat dari hati dan perasaan lelaki.

    Alasan inilah mengapa Rasulullah meletakkan wanita 3 derajat di atas kaum lelaki. Jasa seorang bunda yang melahirkan kita ke dunia adalah perjuangan yang tak terperikan. Itu sebabnya seorang ibu selalu di tempatkan pada tahta yang mulia dan terhormat. Fakta ini juga yang disaksikan para bijak bestari, ketika mereka menuturkan tentang syurga keindahan dan penuh pesona yang berada di bawah telapak kaki seorang ibu.

    Sayangilah wanita tidak sekedar sebagai object seksual, tapi lebih dari itu mereka adalah insan-insan pilihan Allah yang menjadi gerbang regenerasi umat yang dihadirkan ke dunia ini.

    (Rujukan : Al-Ahqaf 46).

  2. Nazir Abdullah berkata:

    Dara idaman teruna. Gadis pujaan jejaka. Wanita teman sejati lelaki . maupun di sini ataupun di sana , Atau di mana-mana !

  3. wanita seperti seekor kucing yg ingin dibelai manja oleh tuannya.jika seorg suami itu pandai memainkn peranannya isterinya boleh menjadi awet muda malah dirinya pula lebih sehat wlu dlm usia warga emas. melalui pengalaman sy sebagai juruurut mndpti bahawa dgn kaseh sayang psgan tu lebih nampak mudadn tenang shj.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s