Ajaran Syiah Khurafat dan anti alQuraan Hadis

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Ajaran Syiah Khurafat dan anti alQuraan Hadis

  1. Javad Al-Kadzim berkata:

    Saya tantang orang yang anti syi’ah untuk bermubahalah. Biarlah Alloh menjadi hakim pertentangan kita. Saya bermubahalah , “Jika syi’ah sesat, Alloh akan mencabut nyawa saya saat ini juga.”

  2. Javad Al-Kadzim berkata:

    Bila mubahalah saya antum hapus, antum orang munafik.

    Saya sampai saat ini masih hidup, jika antum percaya Alloh maka antum wajib percaya bahwa syi’ah benar 100%.

    Jika antum tidak percaya syiah benar dan tidak berani bermubahalah maka antum hanya percaya pada logika antum. Jadi Tuhan antum adalah logika antum, musyrik!

    Mungkin memang demikianlah akhlak orang yang anti syiah, tukang fitnah, tidak percaya Alloh.

    Demi Alloh orang anti syiah itu orang nashibi (pembenci ahlul bayt). Demi Alloh, orang nashibi tidak akan mendapat syafaat Rasululloh sholallohu ‘alaihi waalihi wassalam.

  3. pakcikli00 berkata:

    Asalamualaikum

    Siapa anda untuk menentukan seseorang itu munafik ?. Saidina Ali ra pun hanya menyatakan Mauawiyah yang menentangnya sekasar orang yang melampaui batas dan tidak berani menududuh orang munafik. Apakah anda lebih hebat dari Saidina Ali ra ?. Inilah kesesatan anda yang nyata. Jika memberi salam pun tak tahu bila memulakan ucapan, tak payahlah memperkatakan tentang Islam, kerana sudah sah anda jahil dan orang jahil itu sudah tentu jahat. Siapa yang ingin mendengar ucapan orang yang jahat seperti anda. Samaada anda ingin jadi Syiah, binatang atau Syiatan terpulanglah kepada anda, tiada siapa yang melarang.

  4. pakcikli00 berkata:

    Salam ialah mengucap السلام عليكم.

    Dalil firman Allah تعالى :

    ياأيها الذين آمنوا لا تدخلوا بيوتا غير بيوتكم حتى تستأنسوا وتسلموا على أهلها ذلكم خير لكم لعلكم تذكرون

    Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu masuk ke dalam mana-mana rumah yang bukan rumah kamu, sehingga kamu lebih dahulu meminta izin serta memberi salam kepada penduduknya; yang demikian adalah lebih baik bagi kamu, supaya kamu beringat (mematuhi cara dan peraturan yang sopan itu).

    فإذا دخلتم بيوتا فسلموا على أنفسكم تحية من عند الله مباركة طيبة كذلك يبين الله لكم الآيات لعلكم تعقلون

    Maka apabila kamu masuk ke mana-mana rumah, hendaklah kamu memberi salam kepada (sesiapa yang seperti) kamu dengan memohon kepada Allah cara hidup yang berkat lagi baik. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat (yang menjelaskan hukum-hukumNya), supaya kamu memahaminya.

    Hadis Nabi صلى الله عليه السلم

    عن ابن عمر رضي الله عنهم أن رجلا سأل رسول الله صلى الله عليه السلم اى الاسلام خير؟ قال تطعم الطعام وتقرأ السلام على من عرفت ومن لم تعرفز

    Diriwayatkan dari Ibnu Umar رضي الله عنهم bahawa seorang lelaki bertanya kepada Rasulullah صلى الله عليه السلم “ apakah islam yang baik?” bersabda Rasulullah صلى الله عليه السلم “memberi makan akan makanan dan memberi salam kepada orang yang kamu kenal dan orang yang kamu tidak kenal.

  5. Javad Al-Kadzim berkata:

    Imam Ali as, “Seseorang cenderung memusuhi yang tidak diketahuinya.”
    Untuk memahami syi’ah dari yang anti syi’ah baca situs http://www.hakekat.com sedang yang melucuti kebohongan hakekat.com http://satriasyiah.wordpress.com.

  6. pakcikli00 berkata:

    Asalamualaikum

    Javad Al- Kadzim, kita sebagai umat islam ada baiknya memberi salam bebelum memulakan ucapan. Weblog saya ini adalah bertujuan untuk memaparkan segala pengetahuan. Dan bukanlah bermakna setiap intri diweblog ini merupakan pendirian peribadi saya kerana banyak intri di weblog adalah disunting dari weblog orang lain dan semuanya sekadar untuk memperolehi pengetahuan supaya kita memperolehi ilmu.

    Insyaalah saya akan paste kan intri dari weblog saudara diatas kehalaman jalan akhirat (weblog saya yang lebih sesuai mengenainya untuk pengetahuan pelayar).

    Terima kaseh salam hormat.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

Connecting to %s