penantian satu siksa yang..

penantian satu siksa

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to penantian satu siksa yang..

  1. Siti Fatimah Ahmad berkata:

    Assalaamu’alaikum…

    Subhanallah….ketika belajar di UM dahulu, saya pernah mengambil satu kelas tambahan berhubung dengan seni paluan kompang atau seumpamanya (dah lama sangat tahun 90 an)dengan Allahyarham Zubir Ali, itulah pertama kali saya bertemu dengan beliau. Orangnya sangat komited dengan tugas, guru yang bersemangat memandaikan pelajarnya. Namun sayang…. pelajaran saya tidak ke mana (hanya tiga kali sahaja hadir…pandai pun tak sempat nak membunyikan lagu) kerana jarak tempat belajar dengan asrama terlalu jauh (diluar UM) menjadikan pelajaran seni saya tertangguh dan langsung tidak bersambung lagi.

    Alhamdulillah….saya berbangga dapat berhubung dengan Pakcikli00, seorang teman kepada Allahyarham. Malah Pakcikli00 juga penulis yang berjiwa besar, mampu hidup dalam dunia seni yang penuh dengan seribu panca warna. Usah digundah gulanakan. Ingatlah…bahawa jiwa akan tenang, jika ketenangan itu kita perolehi dalam redha Allah swt. Tiada siapa yang dapat menyiksa jiwa seseorang jika jiwa itu dituntun dalam mencari kebenaran dan keredhaan Ilahi. Salam hormat penuh takzim buat sahabat guru saya.

  2. pakcikli00 berkata:

    Kadangkala penonton memerlukan ungkapan yang mudah dicerna dan bersendaloka seperti karya Allahyarham seniman agung Tan Sri P.Ramli. Terima kaseh untok segala galanya dan selamat maju jaya.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s