Pantat dan kaki yang kencang asas kecantikan

Pantat dan kaki yang kencang akan memperindah postur tubuh. Keindahan tersebut bisa diperoleh dengan latihan teratur berdasar panduan gambar-gambar dibawah ini.

“Saya seorang wanita berusia 32 tahun. Saya ingin sekali memiliki postur tubuh yang menarik, terutama pantat dan kaki. Saya selalu membayangkan punya pantat dan kaki kencang, sehingga terlihat aduhai saat memakai celana pendek atau celana ketat.

Untuk mencapai maksud tersebut, saya mohon bantuan, latihan yang bagaimana yang harus saya lakukan? Mohon latihan yang gampang diikuti dan jika menggunakan alat, alatnya yang sederhana saja.

Terima kasih.”

IS., Medan

Badan bagian bawah

Latihan ini akan membantu Anda mendapatkan bentuk pantat dan kaki yang menarik. Lakukan latihan seperti pada gambar-gambar yang ada. Latihan terutama ditujukan untuk mengencangkan bagan bagian bawah.

Berlatihlah secara teratur, lima kali dalam seminggu. Lakukan gerakan-gerakan ini secara berurutan dengan diselingi istirahat 30 sampai 60 detik setiap mencapai satu set untuk setiap gerakan.

Selain itu, Anda dapat berlatih jalan cepat atau joging 3 kali dalam satu minggu. Setiap kali latihan, lamanya 30-45 menit.

Semoga Anda mendapat hasil yang memuaskan setelah kurang lebih 10 minggu berlatih secara teratur. Jangan lupa, untuk menjaga kesehatan, Anda harus cukup tidur.

Selamat berlatih!

Latihan 1
Posisi awal

Berdirilah tegak dengan kedua kaki terbuka lebih lebar daripada pinggul. Putar kedua kaki sedikit menghadap keluar. Kedua tangan terletak di pinggang, dinding perut ditarik ke dalam. Putarlah kedua bahu ke belakang dan bawah.

Gerakan

Usahakan agar kedua lutut sebaris dengan pergelangan kaki. Bengkokkan kedua lutut hingga kedua paha sejajar dengan lantai atau sedikit di atas sejajar.

Beristirahatlah pada dasar dari gerakan. Tariklah kedua paha bagian dalam bersama-sama dan tekankan otot-otot pantat pada waktu mengangkat ke atas.

Mulailah dengan 10 kali ulangan. Tambahkan satu kali ulangan setiap kali latihan, sampai Anda dapat melakukan 15 kali.

—————————————————————————————————————————————————————————————-

Latihan 2
Posisi awal

Berdirilah dengan kedua kaki terbuka lebar, lebih lebar daripada pinggul dan sedikit diputar menghadap keluar. Jongkokkan ke bawah dan tempatkan kedua siku di atas bagian dalam dari paha.

Gerakan

Tekankan kedua siku pada kedua paha, secara perlahan-lahan dorong untuk membuka. Turunkan pinggul sampai sedikit di bawah lutut dan lengkungkan pinggang. Perlahan-lahan tahan selama 5 pernapasan. Tempatkan kedua tangan pada kedua lutut dan secara perlahan-lahan naikkan ke atas.

—————————————————————————————————————————————————————————————

Latihan 3
Posisi awal

Berdirilah tegak dan tempatkan kedua kaki sedikit lebih lebar daripada pinggul. Kedua tangan pada pingguf dan perut ditarik ke dalam. Putarlah bahu ke belakang dan ke bawah.

Melangkahlah ke belakang dengan kaki kiri, seperti terlihat di gambar. Pastikan bahwa pergelangan kaki kanan dan lutut pada garis yang lurus. Tumit kiri ditarik dan kaki kanan turun.

Gerakan

Usahakan agar tumit kiri naik, bengkokkan kaki kanan sampai paha sejajar lantai. Berhentilah pada dasar dari gerakan. Tekankan tumit kanan ke lantai pada waktu menaikkan badan.

Lakukan 10 kali ulangan, kemuthan ganti dengan sisi yang lain. Tambahkan satu kali ulangan pada setiap kali latihan, sampai Anda dapat melakukan 15 kali.

—————————————————————————————————————————————————————————————

Latihan 4
Posisi awal

Berdirilah dengan kedua kaki terbuka lebar dan putarlah ke kanan, tumit kiri diambangkan ke atas. Pinggul berada dalam satu baris, sedangkan pergelangan kaki kanan dan lutut berada pada satu garis lurus.

Gerakan

Bengkokkan lutut kanan dan turunkan kedua pinggul ke arah lantai. Tempatkan kedua tangan pada masing-masing sisi dari kaki kanan.

Secara perlahan, turunkan pinggul ke arah lantai dan kaki kiri tetap memanjang. Tekankan dengan tumit kiri, perlahan-lahan tahanlah selama 5 kali pernapasan. Kemudian ganti dengan sisi lain.

————————————————————————————————————————————————————————————–

Latihan 5
Posisi awal

Tidurlah pada sisi kiri, kedua kaki direntang, siku kiri dibengkokkan, dan kepala diletakkan pada tangan kiri. Tempatkan pinggul berada pada satu baris.

Tempatkan kedua bahu hingga keduanya saling bertumpuk. Tekankan tangan kanan ke lantai langsung di depan tulang iga untuk mempertahankan posisi ini. Kaki tangan dalam keadaan rileks.

Gerakan

Perut dalam keadaan ditarik dan badan dalam keadaan diam, gerakkan kaki kanan menjauhi badan dengan mengangkatnya ke atas. Istirahat di atas, kemudian turunkan kaki secara perlahan-lahan. Setelah 15 kali ulangan, ganti dengan sisi yang lain.

—————————————————————————————————————————————————————————————

Latihan 6
Posisi awal

Tidurlah telentang dengan kedua kaki dibengkokkan dan kedua lengan di samping badan. Kedua bahu dan pinggul terletak di matras. Kemudian bengkokkan kedua kaki bersama-sama dan tariklah keduanya ke arah dada. Pastikan kedua bahu terletak di matras.

Gerakan

Tempatkan kedua tangan di bawah kedua lutut, secara perlahanlahan kedua kaki mendekati badan. Tahan selama lima kali pernapasan. Bergulinglah ke samping dan berdirilah secara perlahan-lahan.

—————————————————————————————————————————————————————————————-

Latihan 7
Posisi awal

Tidurlah di sisi kiri dengan kedua kaki direntang, siku kiri dibengkokkan, letakkan kepala pada tangan kiri. Letakkan lutut kanan di depan kaki kiri.

Aturlah kedua pinggul berada pada satu baris. Tekankan tangan kanan ke lantai di depan badan. Tekankan tangan kanan ke lantai di depan tulang iga, kaki kanan dalam keadaan rileks.

Gerakan

Otot-otot perut tetap ditarik dan badan diam. Gerakkan kaki kiri ke atas beberapa sentimeter. Berhentilah pada puncaknya, kemudian turunkan kaki perlahan-lahan.

Setelah 15 kali ulangan, ganti dengan sisi yang lain.

—————————————————————————————————————————————————————————————-

Latihan 8
Posisi awal

Tidurlah telentang dengan kedua kaki di bengkokkan dan kedua lengan di samping badan. Tempatkan kedua bahu dan pinggul seimbang di atas matras.

Gerakan

Tempatkan kedua sol sepatu saling menempel, kurang lebih 5-10 cm dari pinggul. Tariklah tulang ekor ke bawah untuk memanjangkan pinggang. Tahan perlahan-lahan selama 5 kali pernapasan.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s