Kenapa zakar lembik ?



1. Pengambilan zink ketika hamil

Kekurangan pengambilan zink ketika hamil mempengaruhi perkembangagan organ pembiakan. Namun masih kurang kesedaran pengambilan zink di kalangan ibu-ibu yang hamil. Selain itu pengambilan zink perlu di bawah nasihat doctor selama ibu mengandung.

2. Makanan ruji

Nasi adalah makanan ruji bagi masyarakat Melayu. Namun semasa pembesaran, protein lebih banyak diperlukan berbanding. karbohidrat. Yang terjadi sekarang anak-anak sekarang gemuk-gemuk tapi tidak bertulang besar. Akibatnya, zakar tidak berkembang secara optimum, selain nasi mengandungi unsure salah satu enzim yang menghalang penyerapan Zink dalam tubuh.

3. Seluar dalam

Kebiasaan memakai seluar dalam yang ketat sepanjang hari bukanlah suatu yang baik. Hindarilah memakai seluar dalam yang ketat dengan menggantikannya dengan seluar pendek dan longgar atau boxer. Peredaran darah dan pertumbuhan zakar akan lebih baik.

4. Faktor Sunat

Jangan bersunat ketika usia masih dalam pertumbuhan, biarkan kulit zakar dan zakar berkembang lebih dulu. Umur yang sesuai antara 13-14 tahun. Berkhatan pada usia ini, membuatkan kulit zakar tertarik. Boleh menconohi kebiasaan unik bangsa Afrika yang sejak remaja hingga dewasa selalu mengurut zakar mereka. Tak hairan bangsa Afrika dikenali sebagai bangsa berzakar besar dan bertenaga.

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Kenapa zakar lembik ?

  1. pantaidalam berkata:

    info yang menarik

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s