tanda suami nak kawin lagi

tanda suami nak kawin lagi

About Sifuli

Bicara tentang makan minum, tidur baring, dan beranak pinak yang membina adat resam untuk kehidupan rohani, jasmani, jiwa dan raga. Diantara weblog Sifuli yang popular adalah seperti berikut: Dukun Asmara bicara tentang beranak pinak. Hipnotis Sifuli bicara tentang tidur baring. Jalan Akhirat bicara tentang adat resam (agama) Doa Ayat dan Zikir untuk rohani jasmani jiwa dan raga. Jika tak suka sekali pun janganlah tinggalkan komentar yang keterlaluan. Kerana segalanya adalah sekadar ilmu pengetahuan. Wasalam.
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to tanda suami nak kawin lagi

  1. Kujie says:

    NO 8 – huhuh…petanda baik tu kalau dah berjimat
    hehehe

  2. pakcikli00 says:

    Asalamualaikum

    Hanya sang isteri sahaja yang lebih memahami sikap unik kelelakiian, kadang kala macam budak budak dan ada tikanya macam badak. Anakanda Kujie, apa dah jadi walaupun pengunjung Dukun Asmara meningkat dengan mendadak tetapi kian berkurangan mereka yang berani singgah untuk berkomentar, mungkin terlalu irotik agaknya, pakcik menerima seadanya, kalau boleh yang baik jadi tauladan yang buruk jadi sempadan. Terima kaseh kerana sudi berkomentar di weblog Dukun Asmara yang tak sepertinya ini dan salam hormat yang berkekalan.

  3. kebayan says:

    selalunya pakcik .. suami yang suka menyebut nak kawin lagi ni adalah golongan yang dah separuh abad .Mungkin isterinya dah kurang memberi layanan batin maklumlah dah monopouse ..

  4. pakcikli00 says:

    Asalamualaikum

    Biasalah Kebayan, orang lelaki mula kawin rabun jauh (yang dekat saja nampak), bila dah tua mula rabun dekat, asyik nampak yang jauh saja. Terima kaseh kerana sudi menggunjungi weblog pakcik yang tak sepertinya ini, pakcik cuba menjejaki weblog Kebayan tak berjaya. Terima kaseh salam hormat.

  5. kebayan says:

    salam pakcik .. berapa agaknya umur pakcik ni ye ..Umur saya 44 tahun .Dalam usia ini .. saya sudah mula rasa perubahan dari fizikal dan emosi .Tentunya bukan saya seorang .. memangnya sudah hukum biologi kehidupan .Adoi mak .. saya mula membayangkan hari hari yang mendatang .Bila terlihat orang orang tua yang saya temui .Berbagai ragam dan karenah .Saya tidak mahu jadi seperti itu .. saya mahu jadi seorang tua yang disenangi oleh anak anak .Kenapa agaknya mereka bersikap seperti itu .. inginkan kesempurnaan .. suka membandingkan anak cucu dan menantu .. anak tak talipon atau balik kampung sudah terasa hati .Dikatakan bila kita tua emosi kita akan berubah .. kita akan rasa kesaorangan dan kesedihan selalu .Jangan lah alasan itu kita bebankan pada anak anak dengan mendesak mereka untuk pulang kekampung selalu .Kalau dekat tak apalah .. ini jauh .. dengan duit minyaknya .
    Saya juga ada menemui beberapa orang tua yang tidak kisah pada kesunyian .Bila saya teliti sikap mereka .. mereka pergunakan waktu dengan membaca .. menanam pokok pokok .. teringat saya akan nenek yang tinggal berjiran ..sejemput rumput pun tiada disekeliling rumahnya kerana dia akan sentiasa menarah rumput itu malah kalau tiada kerja dia akan mengoyang goyangkan dahan mempelam dengan harapan daun kering akan gugur supaya dia senang untuk menyapunya ..Entahlah pakcik .. pernah juga bertekak dengan mak .. mak cakap kau dah tua besok .. kau tahu lah ..

  6. pakcikli00 says:

    Waalaikumusalam

    Kebayan, umur pkcik lebih kurang kebayan, cuma hati pakcik jauh lebih muda daripada kebayan, lebih kurang 10 tahun. Adatlah kebayan masa muda inginkan benda, ketika tua inginkan jiwa (orang) dan sudah mati inginkan tuhan. Ketika sembahyang kerana tuhan, lepas sembahyang macam macam kerana, itu sebab akhirnya merana. Apabila orang tua kecewa dalam hidupnya mereka mengharapkan anak cucu menebus kekecewaan mereka dan begitulah keturunan yang berikutnya. Maka dalam kehidupan ini perlu membina kedudukan, pendirian dan supaya sempurna kehidupannya, lelaki kalau tak hidup lagi susah (dukun asmara mengusik-maaf). Banyak yang perlu dipelajari dalam kehidupan ini kebayan, Pakcik doakan kebayan menemui hakikat kehidupan yang abadi, maaf lambat jawab komentar, masalah server. Terima kaseh salam hormat.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s